31-07-2020

De toeristische sector is sinds begin juni opnieuw actief. De #wehebbenjulliegemist, #welkomterug-campagne van Vlaanderen Vakantieland ging niet onopgemerkt voorbij. Jullie sprongen massaal mee op de kar. Samen zorgden we voor een golf aan sympathie, maar nog belangrijker: voor een stroom aan inspiratie voor vakanties in eigen land.

Nu gaan we nog een serieuze stap verder, met heel wat televisieprogramma’s, spotjes, reportages, acties en extra promotie. Deze zomer en in het najaar halen de partners van Vlaanderen Vakantieland – de provincies, de kunststeden en Toerisme Vlaanderen – nog meer uit de kast, om elke Vlaming warm te maken voor een vakantie in eigen land. Toeleiden naar het hele aanbod, warm maken om te boeken, da’s daarbij altijd onze doelstelling. In dit artikel lees je meer over wat we al realiseerden en wat we nog in petto hebben.

Als partner kan je opnieuw mee op de kar springen
  • Laat van je horen op jouw social kanalen.
  • Doe dat altijd met de hashtags: #vlaanderenvakantieland, en #welkomhier.
  • Deel, tag of like daarnaast gerust al onze content op de Facebookpagina van Vlaanderen Vakantieland: hoe meer interactie, hoe liever we dat hebben.
  • En dat allemaal een hele zomer lang.

Samen kunnen we zo een boost geven aan het toerisme in Vlaanderen deze zomer: Vlaanderen Vakantieland of Destination Flandre, je zal er niet langs of omheen kunnen.

Wat hebben we deze zomer en dit najaar in petto?
Volop campagne voeren
  • Er zullen een hele zomer lang spotjes te zien zijn op Eén en VTM – altijd op woensdag, donderdag en vrijdag. Klik hier voor het spotje.
  • Op radio is Vlaanderen Vakantieland een hele zomer lang aanwezig op Radio 1, Studio Brussel en Radio 2. 
  • Elke dag posten we nieuwe interessante content op vlaanderenvakantieland.be en op de social kanalen. 
  • We zullen aanwezig zijn op gva.be, nieuwsblad.be, standaard.be en hbvl.be met advertenties. 
  • Elke week krijgt ons trouw publiek inspiratie in z’n mailbox.
  • En natuurlijk doen we er op elk vlak alles aan om goed te scoren in de Google zoekresultaten – hét startpunt voor al wie reisplannen maakt.
  • Dat en nog veel meer…
Daarnaast werken we samen met een heel aantal interessante partners.
  • Vanaf deze week zien jullie Vlaanderen Vakantieland dagelijks opduiken in De Stoel – net na het journaal op Eén.  Elke dag komt er een nieuwe locatie aan bod.  Wie De Stoel vindt, krijgt een Vlaanderen Vakantiecheque.
  • Op Radio 2, horen jullie dagelijks een reportage van twee reporters (ladybikers) die met een e-bike door heel Vlaanderen trekken.  In samenwerking met Vlaanderen Vakantieland.
  • ‘Toerist in Eigen Land’ is een actie van De Standaard waarbij iedereen 3 tickets voor een museumbezoek kan downloaden. Vlaanderen Vakantieland nodigt iedereen uit om nadien zalig te blijven logeren in de buurt.
  • Klara neemt Vlaanderen Vakantieland vanaf 10/07 mee in de promotie rond ‘Kunst op de kaart’: 5 fietsroutes langs de mooiste kunst.  En onderweg overnachten natuurlijk.
  • Vive La Vie – het programma van Karl Vannieuwenkerke op Eén, streek dagelijks neer op een mooie locatie in… Vlaanderen Vakantieland.
  • Het nieuwe één-programma Dwars door België toont heel wat mooie plekjes in Oost-Vlaanderen
  • Met Vlaanderen Fietsland hebben we een toffe wedstrijd opgezet, waarbij iedereen die fietst én logeert beloond wordt. Deze actie zet de logies van Logeren in Vlaanderen extra in de kijker. Vlaanderen Fietsland organiseert een ‘Summer Challenge’, samen met de partners Klara en Open Monumenten. De ‘Summer Challenge’ is een zomerwedstrijd die fietsers uitnodigt om hun fietstocht te combineren met een overnachting in een logies.
En in Wallonië:
  • Is het merk ‘Destination Flandre’ en de website destinationflandre.be inmiddels operationeel.
  • Die website vullen we op regelmatige basis met inspiratie voor de Waalse markt.
  • Samen met RTL en Bel RTL, maakt Christophe Deborsu vanaf juli wekelijks een reportage over Vlaanderen als bestemming in elke Vlaamse provincie, en in de Kunststeden.
  • We voorzien ook spotjes bij het weerbericht van radio Bel RTL.
  • Campagne voeren we daar onder meer via de social kanalen en samen met Le Soir.

Het wordt een andere zomer, maar hij kan ook prachtig worden.  Laten we nu dit moment aangrijpen, om heel Vlaanderen z’n eigen land te doen ontdekken!