Skip to main content
Terugblik workshop LinkedIn Lowiz
03-05-2022

Ontwerpen met Canva en jezelf en je zaak profileren via LinkedIn. Dat waren de eerste workshops voor Lowiz-partners van dit voorjaar. MICE-ondernemers verzamelden in de Office Arena en verdiepten zich in de ontwerptool Canva en in LinkedIn.

Veerle van I Like Media deelde haar expertise.

7 gouden tips over LinkedIn.
  1. Optimaliseer je profiel en vul je profiel volledig in. LinkedIn beloont je met meer zichtbaarheid. Denk daarbij aan een professionele profielfoto, een omslagfoto die weergeeft wie je bent, een duidelijke headline, een opsomming van je werkervaring en opleiding, 5 vaardigheden en minstens 50 connecties
  2. Personaliseer de url van je profiel en zorg ervoor dat hier enkel je naam staat. Google zal je sneller terugvinden.
  3. In ‘About’ kan je meer details geven. Vertel hier jouw verhaal, maak duidelijk wat jouw expertise is. Laat klanten je makkelijker vinden in de 2600 tekens.
  4. Gebruik ‘Uitgelicht‘ en trek zo de aandacht. Selecteer de artikels, websites, presentaties, klantenverhalen waarop je trots bent. De eerste 2 à 3 zijn het meest zichtbaar.
  5. Maak je profiel SEO-proof. Onderzoek welke trefwoorden vaak gebruikt worden in zoekmachines (Google, LinkedIn). Laat de trefwoorden waarop jij gevonden wil worden terugkomen in je profiel. Denk daarbij vanuit je klant. Welke woorden kan een klant gebruiken om jouw expertise te vinden.
  6. Optimaliseer je LinkedIn bedrijfspagina. Het zorgt voor een sterke visibiliteit en hogere vindbaarheid via Google. Nodig je connecties uit om je pagina te volgen en verhoog zo je bereik. Koppel je bedrijf ook aan je persoonlijk profiel.
  7. Deel sectornieuws en inspireer op je bedrijfspagina! Deel op je bedrijfspagina ook updates van medewerkers en laat medewerkers updates van bedrijfspagina’s delen. Updates via persoonlijke profielen hebben een grotere impact.

Ook interesse om je sterker te profileren op LinkedIn? We herhalen de workshop op maandag 17 oktober.