Skip to main content
05-10-2021

Afgelopen jaar leerden Vlamingen hun streek volop waarderen. En dus maken we onder de campagne ‘Vlaanderen Vakantieland’ i.s.m. de vier andere provincies, de kunststeden en Logeren in Vlaanderen vzw hen ook dit najaar warm om een trip te boeken in Vlaanderen. 

In Wallonië is Vlaanderen Vakantieland stilaan ingeburgerd als ‘Destination Flandre’. Sinds eind augustus trakteren we onze Waalse landgenoten opnieuw zowel online als offline op reistips in Vlaanderen:

  • Begin september kregen lezers van Le Soir en Ciné Télé Revue een eigen versie van het ‘Start to Citytrip’-boekje bij hun krant/blad: 32 pagina’s vol tips, must do’s én overnachtingsmogelijkheden in de Vlaamse kunst – en in centrumsteden.
  • Een advertentiecampagne in Le Soir, Ciné Télé Revue en Sud Presse nodigt Wallonië uit om Vlaanderen verder te ontdekken.
  • Op de online kanalen van deze media zijn we sterk aanwezig met content en tips.
  • In september en oktober versturen we 5 partnernieuwsbrieven i.s.m. Le Soir op een bestand van meer dan 450.000 adressen.

En ondertussen voeren we een eigen social campagne die leidt naar het aanbod op destinationflandre.be.

Nog meer #volvanverhalen!
En ook in Vlaanderen is het ‘Start to citytrip’-boekje een succes: het digitale gidsje werd dankzij een sterke social mediacampagne ondertussen al meer dan 18.000 keer gedownload.


Verder:
  • Heb je misschien De Lijn-bussen zien passeren met onze campagnebeelden op hun flanken?
  • Is het nieuwe seizoen van het tv-programma Vlaanderen Vakantieland op Eén gestart. Nog tot 4 december nemen Laura, Maureen en Soe je elke week mee naar de beste plekken.
  • Voorzien we elke week artikels daarrond op vlaanderenvakantieland.be en laten we kijkers ‘landen’ op extra inspiratie en toffe logeertips.
  • Verspreiden we deze tips verder via onze social kanalen.
  • Versturen we wekelijks nog steeds een nieuwsbrief naar ons databestand van 221.000 lezers.
  • Werken we ook permanent aan de positie en vlotte vindbaarheid van onze content en onze kanalen in Google.

Schrijf mee aan het verhaal
Ook jullie kunnen de campagne op elk moment mee uitdragen. Dat kan je doen door:

  • De campagne, het stedenboekje en de afleveringen te delen op je eigen kanalen. Gebruik daarbij telkens #volvanverhalen en #vlaanderenvakantieland.
  • Nog toffer wordt het als je zélf leuke verhalen van je logies of je regio deelt. Was er ooit een huwelijksaanzoek in je logies? Of leeft er een spannende legende in jouw regio? Vertel jouw verhalen en gebruik ook dan #volvanverhalen en #vlaanderenvakantieland.

Bekijk de afgelopen zomercampagne van Vlaanderen Vakantieland.