Skip to main content
04-06-2021

‘Vol van verhalen’, dat is het campagnethema van Vlaanderen Vakantieland in 2021. 
Omdat Vlaanderen vol interessante verhalen zit, die je zélf kan gaan ontdekken.
En omdat je hier ook zélf verhalen maakt – nieuwe, fantastische vakantieherinneringen.

En op 20 mei zijn we gestart met de publiekscampagne. #volvanverhalen is de rode draad, die het toeristisch aanbod met een creatieve kwinkslag in beeld brengt door het te linken met titels van liedjes, TV programma’s, boeken…

Daarvoor wordt er gewerkt met vijf thema’s. Elk thema komt in een TV-spotje aan bod, en op die manier worden de vijf TV-spotjes afwisselend ingezet. Op de zenders van VTM en op VTM Go! kon je deze al voorbij zien komen, en vanaf maandag 21 juni krijg je ze ook te zien op Eén. De vijf thema’s zijn Lichtjes van de Schelde, Twee ijsjes op het strand, Daar vaart ze, Zo van die zomerdagen en Kruistocht in zwembroek.

Verder loopt er een uitgebreide campagne op de sociale media – Facebook en Instagram – die zich richt op verschillende types reizigers.  

Als laatste worden ook enkele advertenties in het magazine Check! (Mediahuis) gepubliceerd, in totaal zullen zo’n 3 advertenties verschenen zijn tussen eind mei en half juni. Klik hier om de affiche van Vijftig tinten groen te bekijken.

Intussen loopt het TV-programma Vlaanderen Vakantieland nog tot aan de zomer door op Eén en bouwen we in onze communicatie verder op de inhoud van de afleveringen (bekijk hier ons artikel daarover in vorige nieuwsbrief).

  • We blijven dagelijks content voorzien op vlaanderenvakantieland.be en op de socialemediakanalen.
  • We versturen elke week naar meer dan 230.000 volgers een e-mailing mét vakantie-inspiratie en logiesvoorstellen (bekijk hier de laatste)
  • We zetten volop in op Google Search, zodat mensen die op zoek zijn naar vakantie-opties, bij ons terecht komen.
  • We houden de vinger aan de pols met een bevraging naar reisintenties.
  • De acties voor campagnes in het najaar worden voorbereid. Meer info volgt later.
Ook jij kan de campagne mee helpen verspreiden! Dat kan je doen door:
  • De socialemediaverhalen zelf te gebruiken en te delen op je eigen kanalen.
  • Gebruik daarbij telkens de #volvanverhalen en #vlaanderenvakantieland.

Wil je weten welke promocampagnes er het voorbije jaar liepen? Dan vind je hier alle info over de campagnes #welkomterug (juni 2020), #welkomhier (zomer 2020) en #altijdwelkom (najaar 2020).