Skip to main content
02-02-2023

Vlaanderen Vakantieland gooit het over een andere boeg, toch qua look & feel. Ze voeren een rebranding door waarbij het gekende logo, de Vlaanderen Vakantiecheque en het Logeren in Vlaanderen valiesje een nieuwe opmaak krijgen.

Levendige kleuren zorgen voor een vrolijk en jong karakter waardoor de uitstraling van het merk meer hedendaags is. Zo willen ze een meer “all round” imago creëren voor zowel vakanties in een groene als een stedelijke omgeving. Aanvullend werden verschillende abstracte illustraties en icoontjes uitgewerkt die zorgen voor een herkenbare en speelse stijl. Ook de afgeronde letters van het nieuwe logo zorgen voor een vriendelijk en aangenaam gevoel. Met deze nieuwe stijl wil Vlaanderen Vakantieland een vakantiegevoel opwekken waar mensen meteen warm van worden.  

De komende maanden zal deze huisstijl overal verder worden toegepast. Zoals op de nieuwe website die in de lente van 2023 gelanceerd zal worden. De voorheen aparte websites www.logereninvlaanderenvakantieland.be en www.vlaanderenvakantieland.be zullen gebundeld worden in één website. Hierdoor zullen logies direct vindbaar zijn op Vlaanderen Vakantieland.

Voor de Vlaanderen Vakantiecheque was 2022 een echt recordjaar! In 2022 werd voor 1.231.766,50 euro aan vakantiecheques verkocht. Ook werd er voor meer dan 900.000 euro aan cheques geregistreerd door logies. De Vakantiecheque kreeg ineens mee een make-over.

Online kan je een stijlhandboek terugvinden waarin de correcte logo’s en afbeeldingen met de nieuwe huisstijl staan. Zo kunnen (enkel) aangesloten logiesuitbaters gebruikmaken van de beeldmerken. Hiermee kan je als logiesuitbater het nieuwe logo integreren op je website en/of het aanvaarden van de Vakantiecheque in de kijker zetten. Op die manier bouwen we samen verder aan een sterk merk!