Skip to main content

Fietsboek bezorgt ons 17.000 nieuwe klanten

15-09-2017

De fietscampagne 2017 heeft Toerisme Meetjesland al meer dan 17.000 contacten opgeleverd. De campagne liep deze zomer, met het fietsboek van de Nederlandse journalist Bas van Oort en met de online campagne rond Rick De Leeuw.

Vanaf begin september zal Toerisme Meetjesland maandelijks een (groeiend) klantenbestand van meer dan 14.000 contacten een nieuwsbrief sturen. Zo werd het klantenbestand van Toerisme verzevenvoudigd. Meteen het spectaculairste resultaat van drie maanden intensief campagne voeren…

  • via Reisroutes.be (200.000 adressen)
  • Travel Ads (6.000 gagarandeerde clicks)
  • Facebook (aantal volgers steeg van 3.200 naar 4.500)
  • Instagram
  • Nieuwsbrief Stapaf.be (Toerisme Oost-Vlaanderen, 60.000 adressen)
  • Logeren in Vlaanderen Vakantieland (de Vlaamse provincies, 21.000 adressen met interesse ‘fietsen’)
  • Nieuwsbrief Toerisme Vlaanderen in Nederland (kantoor Toerisme Vlaanderen Den Haag, 110.000 adressen)

Er werden tot nu toe meer dan 25.000 boekjes verspreid en de verwachting is dat we nu op het einde van de campagne kunnen afronden op een verspreiding van 30.000 fietsboekjes die actief door de consument werden opgevraagd. Met de resterende 10.000 zal het volgende seizoen verder campagne worden gevoerd bij het begin van het seizoen (maart-april). De campagne leverde op facebook heel veel leuke reacties op. Doet deugd aan het hartje…

Naast Rick De Leeuw en de Nederlandse journalist Bas van Oort kreeg onze actie ook gehoor bij nogal wat andere micro-influencers. Onder het motto ‘het is altijd beter dat een ander zegt hoe goed je bent’, schreven ook Joost Van Hyfte, Gerrit & The City, Manuel Meurisse en Nikki Van de Sanden mee aan ons verhaal. Gebruik gerust deze content op uw website of sociale media!