Skip to main content
27-06-2023

Door persoonlijke begeleiding van experten in digitale marketing & marketing technologie wilt Toerisme Vlaanderen congreslocaties zichtbaarder en competitiever maken op de internationale markt door het verbeteren van de digitale touchpoints. Samen met de congreslocaties werken ze aan een audit van de huidige online customer journey en optimaliseren ze zo de digitale marketing aanpak. Experten in user experience, digitale marketing en technologie geven hierbij strategisch, technisch en marketing-technisch advies en kunnen bepaalde werken ook voor de venues uitvoeren. 

  • Marketing Automation
    • Verhoging efficiëntie van de marketing aanpak. De venue komt te weten hoe je ervoor zorgt dat de boodschap terechtkomt bij de juiste doelgroep en dit op het juiste moment.
  • Website, User Experience, User Interface, Conversion Rate Optimization 
    • Verbetering van de gebruikerservaring, conversie en algemene kennis rond het gebruik en de prestaties van de website.
  • Search Engine Optimization
    • Het bekomen van meer bezoekers op de website en het ontwikkelen van een betere online zichtbaarheid.
  • Advertising
    • Het optimaliseren van de advertentiekost door het gebruik van verschillende kanalen, doelgerichtheid en personalisatie.
  • Social Media 
    • Het bekomen van een beter inzicht in de interacties op de sociale media kanalen.
  • Data & integratie
    • Het beschikbaar stellen van de reeds aanwezige data in de nodige tools zodat deze de marketing campagnes kunnen verbeteren en ervoor kunnen zorgen dat er een duidelijke analyse is van de gegevensstroom.
  • Automation
    • Het verhogen van de efficiëntie binnen de organisatie door het wegwerken van repetitieve manuele taken.

Werking traject ‘Digital Customer Journey’ met expert

  1. Een kennismakingsmeeting vindt plaats waarbij de huidige digitale customer journey wordt bekeken: wat zijn de pijnpunten, ambities en reeds gebruikte tools.  
  2. Een audit wordt uitgevoerd en verbeterpunten worden vastgelegd. 
  3. Een onderzoek naar optimalisaties die de venue zichtbaarder en competitiever maken op internationaal vlak gaat van start. 
  4. De expert en Toerisme Vlaanderen kijken welke uitvoeringen er kunnen gebeuren. 
  5. De uitvoeringen vinden plaats, volgens afspraak met de venue.

Criteria om deel te nemen

  • Je beschikt over een permanente congres-en meeting structuur  
  • Je hebt een minimum capaciteit (plenaire ruimte) van 200 deelnemers  
  • Je hebt een sterke internationale visie  
  • Je hebt de gratis zelfscan reeds ingevuld  
  • Venues die dankzij deze expertise een grote sprong kunnen maken op vlak van internationale competitiviteit krijgen voorrang.  

De begeleiding wordt uitgevoerd door Toerisme Vlaanderen in samenwerking met Comark & SB0, deze neemt plaats tot ten laatste eind 2023. 

Heb je interesse, stuur gerust eenmailtje naar sam.versele@meetinflanders.com