Toegankelijk toerisme en nieuwe labels

28-04-2017

De ene reiziger heeft net dat ietsje meer noden en behoeften dan de andere. Hoe kan je je infokantoor, bezoekerscentrum, restaurant of café op een zo ruim mogelijk publiek afstemmen? De brochures ‘10 tips voor toegankelijke infokantoren en bezoekerscentra’ en ‘10 tips voor toegankelijke eet- en drinkgelegenheden’ illustreren hoe je makkelijk en zonder grote investeringen een meer klantvriendelijke en toegankelijke service kunt aanbieden.

  • Wanneer mensen met een handicap je zaak komt binnenwandelen of –rollen, durft ook de onzekerheid wel eens toeslaan. Moet je helpen? Wacht je af tot men je aanspreekt of schiet je best meteen in actie? En wat doe je beter niet? De brochure ‘Wat kan ik voor u doen?’ bevat heel wat nuttige tips.
    >Download de brochure
  • Met vaak kleine, creatieve oplossingen kan je je infokantoor of bezoekerscentrum beter aanpassen aan de noden van oudere bezoekers, mensen met een (tijdelijke) beperking en ouders met buggy’s.
    >Download de brochure
  • Hoe maak je je eet- of drinkgelegenheid beter toegankelijk? Deze handige fiches helpen je met praktische tips, zonder dure of ingrijpende aanpassingen.
    >Download de brochure
  • Vlaanderen als ‘vakantieland voor iedereen’, dat is waar we naar streven. Toerisme Vlaanderen reikte nieuwe toegankelijkheidslabels uit aan 9 toeristische verblijven, infokantoren en verblijfscentra. Waarvan 4 in Oost-Vlaanderen: Proficiat aan infokantoor Dendermonde, B&B Het Natuurlijk Genot in Maarkedal, Hotel Harmony in Gent en het bezoekerscentrum Puyenbroeck in Wachtebeke!
  • >Bekijken