Skip to main content
05-12-2022

Tijdens de maanden september, oktober en november organiseerden we een reeks hands-on en interactieve workshops rond digitale communicatie in samenwerking met I Like Media. Het workshopaanbod kon in het voorjaar rekenen op succes, en ook in het najaar konden we heel wat toeristische ondernemers concrete tips meegeven om hun zaak meer online visibiliteit te geven.

In totaal werden er 7 workshops georganiseerd, waar telkens maximaal 15 deelnemers aan konden deelnemen.

Thema’s:

  • Sterke foto’s maken met je smartphone
  • Jezelf en je zaak profileren op LinkedIn (voor Lowiz-partners)
  • Visuals voor Instagram
  • Ontwerpen met Canva
  • Ontwerpen met Canva (voor Lowiz-partners)
  • Starten met Instagram
  • Filmen en monteren met je smartphone

De workshops ‘Sterke foto’s maken met je smartphone‘ en ‘Filmen en monteren met je smartphone‘ zoomden in op het belang van (bewegend) beeld in je online communicatie. I Like Media deelde praktische tips over hoe je sterke beelden en video maakt met je smartphone en over hoe je ze bewerkt of monteert. Door visueel sterk uit de hoek komen valt je post beter op in de stroom van beelden op social media. Rond Instagram was er een cursus voor beginners met tips over het uitbouwen van een sterk profiel, highlights en goeie content op de tijdlijn. De workshops Visuals voor Instagram bouwde verder op wat stories, reels en guides precies zijn, wanneer je ze best inzet en hoe je dat dan doet. In de sessie ‘Ontwerpen met Canva‘ leerde je werken met de gratis versie van de ontwerptool Canva waarin je makkelijk originele ontwerpen maakt voor je online communicatie.

Ook in 2023 zal Toerisme Oost-Vlaanderen in samenwerking met I Like Media een workshop-aanbod samenstellen. Meer nieuws hierover, leest u in een volgende sectornieuwsbrief en op www.sector.tov.be