Terugblik ‘Word ambassadeur van het Scheldeland’

15-05-2019

Hoe geef ik tips op maat? Hoe zet ik de klantbeleving centraal? Wat zijn de toppers van de streek? Wat zijn de recreatieve mogelijkheden van de Sigmawerken? Ondernemers uit Hamme, Dendermonde, Bornem en Puurs-Sint-Amands kwamen er alles over te weten in de opleiding ‘Word toeristisch ambassadeur Scheldeland’. Het traject werd georganiseerd door Toerisme Oost-Vlaanderen i.s.m. Toerisme Scheldeland, Regionaal Landschap Schelde Durme, Toerisme provincie Antwerpen en Horeca Vorming Vlaanderen. De thematiek van de Sigmawerken vormde de rode draad in het opleidingstraject. De ondernemers hoorden meer over de recreatieve mogelijkheden van de Sigmawerken en verkenden met een gids de natuurgebieden langs o.a. Hingene, De Bunt en Vlassenbroek.

Geniet nog na van een aantal sfeerbeelden van het opleidingstraject!

De ondernemers maken deel uit van een netwerk van toeristische infopunten die als echte ambassadeurs hun klanten te woord staan. Elk jaar volgen ze nieuwe opleidingstrajecten rond gastvrij onthaal, toeristische nieuwigheden en versterken ze hun netwerk. De ondernemers die het traject volgden kregen op 13 mei een bordje toeristisch infopunt Scheldeland uit handen van de gedeputeerde voor toerisme van Oost-Vlaanderen Leentje Grillaert en gedeputeerde voor toerisme van provincie Antwerpen Jan De Haes. De bordjes maken de toerist duidelijk dat de ondernemers garant staan voor een warm onthaal en insider tips om het Scheldeland te verkennen.

De nieuwe toeristische infopunten in Scheldeland zijn:

Hamme:

  • Taverne Drie Goten
  • Het Scheldeoord
  • B&B La Corderie
  • Eetkaffee Vissershof

Dendermonde:

  • Kinderboerderij ‘t Hof
  • Cosy Cottage
  • B&B Casa Cava
  • Huize Geertrui
  • De Kleine Notelaar

Bornem:

  • De Hopschuur
  • Catarina M

Puurs-Sint-Amands:

  • Cheesy Dream
  • ‘t Schipken
  • Fortcafé De Batterie
  • Hof ten Broeck
  • Hotel Essenza