Skip to main content
09-11-2020

Het voorbije jaar doorliepen Toerisme Oost-Vlaanderen, Toerisme Provincie Antwerpen en Toerisme Scheldeland een intensief participatief traject met publieke en private toerismepartners uit Scheldeland en daarbuiten. Onderzoek en verkennende sessies rond de toekomst van het toerisme in Scheldeland leverden boeiende nieuwe inzichten op. Alle verzamelde ideeën en ambities werden onder begeleiding van IDEA Consult gekneed tot een strategie voor de periode 2020-2025.

Op woensdag 14 oktober 2020 was het zover en lanceerde Toerisme Scheldeland het nieuwe Strategisch Beleidsplan ‘Toerisme in Scheldeland 2020 – 2025’ in de inspirerende Heilig Hart Brouwerij in Wetteren. De kick-off bracht, verspreid over verschillende sessies, zo’n 120 stakeholders op de been die inzage kregen in de ambitieuze toekomstvisie voor een groenblauw cultuur- en landschapspark.

Innovatieve riviernatuur, erfgoedhotspots, beklijvende ervaringen en professionalisering van de gastvrijheid: het zijn enkele ambities uit het nieuwe Strategisch Beleidsplan voor ‘Toerisme in Scheldeland 2020-2025’. De deelnemers konden ook nog luisteren naar enkele inspirerende ‘confession sessies’.
Bekijk onderaan deze pagina een bijhorend filmpje over het Toekomstbeeld in Scheldeland.

Op het programma van het lanceringsmoment:
  • Verwelkoming door Gilles Facon, directeur Toerisme Provincie Antwerpen en Katia Versieck, directeur Toerisme Oost-Vlaanderen
  • Welkomstwoord door Jan De Haes, gedeputeerde provincie Antwerpen en Leentje Grillaert, gedeputeerde provincie Oost-Vlaanderen
  • Inleiding door Marilou Dubois, regiocoördinator Scheldeland
  • Confession sessies door sprekers uit het werkveld:
    • Hendrik Vandemarliere, The Outsider
    • Hans Dusselier, Heilig Hart Brouwerij
    • Annelies De Nys, Atelier Horizon over masterplan ‘Echo’s van de Schelde’
    • Julie De Smedt, Iedereen Rubens
  • Slotwoord door Dieter Mannaert, Voorzitter Toerisme Scheldeland
Nuttige links: