Welke kanalen zijn er?

Toerisme Oost-Vlaanderen zet sterk in op sociale media. Samen met haar regio’s onderhoudt en beheert het de volgende kanalen:

Facebook
Twitter
Instagram

Waarom deze kanalen?

Door zijn omvang en technische mogelijkheid om content te verspreiden, wordt Facebook beschouwd als belangrijkste promotiekanaal op sociale media. Facebook en Instagram bieden ook de mogelijkheid om visueel te werken en de juiste doelgroep aan te spreken. Nieuwe kanalen worden opgevolgd en komen in aanmerking indien ze voldoen aan deze criteria.

Welke content verspreiden we?

Alle sociale mediakanalen zijn een verlengde van de websites en andere communicatiemiddelen. Ook hier ligt de focus op fietsen en wandelen in de Oost-Vlaamse regio’s.

De Facebookpagina’s bieden een overzicht van de relevantste activiteiten op Oost-Vlaams en regionaal niveau. Daarnaast worden er ook de door TOV en haar regio’s ontwikkelde campagnes, aanbiedingen en producten aangeboden zoals routes en brochures. Op de Facebookpagina van Routen ligt het accent op fietsen en wandelen.

De Routen.be account op Instagram heeft als doel het fietsen en wandelen in Oost-Vlaanderen te promoten met aantrekkelijke foto’s.

Blijf op de hoogte via sociale media

Blijf je als ondernemer graag dagelijks op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in toerisme? Dan raden we je sterk aan om onze kanalen te volgen. Bovendien kan je de gedeelde informatie gebruiken om jezelf te promoten op je eigen sociale media. Nieuwe fietsroutes, wandelroutes en evenementen kan je zo meteen linken aan je eigen onderneming.

Mijn toeristische onderneming op sociale media van TOV?

Onze redactie is steeds op zoek naar acties en producten om via sociale media te delen. Naargelang het beschikbare aanbod, de periode en de toeristische relevantie van het aanbod overlegt het redactieteam welke items aan bod komen.

Heb je een nieuwe aanbieding of arrangement? Dan horen we het graag!

> Mijn aanbod promoten

Vragen of hulp nodig?