Skip to main content
19-08-2019

Steden en gemeentes die de dienstverlening van hun toeristisch infokantoor onder de loep willen nemen kunnen sinds april 2019 instappen in een mystery visittraject bij Toerisme Oost-Vlaanderen. Een mystery visitor bekijkt de verschillende aspecten van de bezoekerscyclus, vanuit het oogpunt van de klant. Je ontvangt een duidelijk verslag met sterke punten en verbeterpunten. Vanuit Toerisme Oost-Vlaanderen staan we klaar om jullie te coachen in de uitwerking van een actieplan waarmee je meteen aan de slag kan.

Een aantal steden en gemeentes lieten al een mystery guest over de vloer komen. Ze gebruiken de feedback nu om de service en werking van het kantoor te optimaliseren.

Annelies Lenoir van Toerisme Ronse beet de spits af en vertelt:

“Voor het nieuwe onthaal- en belevingscentrum voor Ronse en de Vlaamse Ardennen wilden we te weten komen wat de toerist ervan vindt. Het interessante aan de visit is dat die zich niet beperkt tot het fysieke onthaal maar ook het online luik, bewegwijzering naar het kantoor, service achteraf… beoordeelt. Een aantal terechte opmerkingen pakten we onmiddellijk aan… er zijn ook puntjes waar we in de toekomst mee aan de slag kunnen gaan maar die een financiële inspanning vergen. Dit rapport is het ideale middel om het bestuur warm te maken om die extra investering te doen. We kijken al uit naar de volgende mystery visit, we zijn er klaar voor!”

Elfriede De Puysseleyr van Toerisme Beveren getuigt:

“Mystery visit geeft een andere kijk op het onthaal van de klant. Het motiveert elk teamlid om ‘beter’ te doen. Het ondersteunt ook onze voorstellen naar het beleid om dingen te veranderen.”

Wil je ook de kwaliteit van het toeristisch onthaal versterken? Lees meer over het mystery visittraject en vraag je visit aan.