Skip to main content
23-06-2020

Toerisme Oost-Vlaanderen vernieuwde recent haar online communicatiestrategie. De verschillende websites onder haar beheer, de regionale en de overkoepelende, worden meer onderling aanvullend dan voorheen.
Zo kunnen we de toeristische sterktes nog effectiever en gerichter promoten, met de interesses van de doelgroep voor ogen. Tegelijk houden we rekening met de strategie van Google, die streng is voor dubbele inhoud op het web.
We kozen voor een hedendaagse, inspirationele aanpak. En we kozen voor ‘levende’ websites, die voortdurend uitgebreid of aangepast zullen worden om actueel en accuraat te zijn.

De overkoepelende website kreeg een veel sterkere focus dan voorheen en tov.be werd routen.be. Een duidelijke focus op het aanbod aan recreatieve routes van Toerisme Oost-Vlaanderen. Dit aanbod overstijgt het regionale aspect.
Met veel aandacht voor de online mogelijkheden voor het uitstippelen of downloaden van trajecten én voor inspiratie, biedt Routen een antwoord op de interesse en het zoekgedrag van de grootste groep bezoekers op tov.be. Voor meer gedetailleerde info over bezienswaardigheden wordt doorgelinkt naar de regiowebsite of naar de website van het aanbod zelf.   

De regionale websites stralen de identiteit uit van de regio en zetten de spots volop op de toeristische troeven die de regio een eigen plaats kunnen geven temidden van andere toeristische regio’s in Vlaanderen. Wervende websites dus, die het brede typerende toeristische aanbod in de regio tonen en beschrijven. Met een rechtstreekse doorlink voor het routeaanbod naar de relevante pagina op routen.be maximaliseren we de efficiëntie.

Naast deze recreatieve websites, lanceerde TOV ook voor het MICE-publiek op 12 juni een nieuwe naam en nieuwe website. Het meetingbureau van Toerisme Oost-Vlaanderen heet voortaan Lowiz en wijst meetingplanners de weg op www.lowiz.org. Via deze ‘location wizard’, vandaar de naam, vindt men in Oost-Vlaanderen meteen de geschikte meeting- en eventaanbieder. Behalve een stevige portie inspiratie biedt de website een uitgebreid overzicht van meeting- en eventlocaties, activiteiten, meetinghotels, cateraars, event agencies en partners in logistieke ondersteuning.
Met Lowiz staan we dus klaar om meeting- en eventplanners te motiveren om opnieuw plannen te maken. Onder het motto Zoek je een locatie? Vraag het aan Lowiz! wijzen we hen de weg naar het diverse MICE aanbod in Oost-Vlaanderen.
Vanaf nu wordt dit online en via sociale media gepromoot. De nadruk ligt in de eerste weken vooral op gerichte communicatieacties. We betrekken intensief ons netwerk van meetingplanners en bedrijven en communiceren actief via de kanalen van de MICE-vakmedia. Om dan in het najaar, met extra budgetten die we daarvoor vrijmaakten, een uitgebreide promotiecampagne op te zetten in samenwerking met Toerisme Gent.