Nieuwe campagne promoot vakantie dichtbij

28-04-2017

Om vakantie in eigen land te stimuleren, zetten Toerisme Oost-Vlaanderen en de andere PTO’s (provinciale toeristische organisaties) een nieuwe campagne op. Het bijhorende ‘In Vlaanderen’-magazine vind je dit weekend als bijlage bij De Zondag, de gratis krant van Roularta.

Van juni tot en met september 2016 zetten de PTO’s voor het eerst gezamenlijk, samen met Logeren in Vlaanderen en De Persgroep Publishing (DPP), een brede promotieactie op. Bedoeling was vakantie in eigen land opnieuw aan te zwengelen na de aanslagen en terreurdreiging.
Vanaf deze maand start een nieuwe gezamenlijke campagne die Vlaanderen nogmaals op de kaart zet als aantrekkelijke (korte) vakantiebestemming, deze keer in samenwerking met Roularta.

Onderdelen campagne + timing:

  • Zondag 30 april: distributie van ‘In Vlaanderen’, een gratis magazine van 68 pagina’s dat de mooiste streken en de leukste adressen van Vlaanderen bundelt. Oost-Vlaanderen presenteert zich o.a. met reportages over Plan Bier, de natuur in Scheldeland, de nieuwe wandelnetwerken in de Vlaamse Ardennen, kunst en fietsen in de Leiestreek, historisch/eigentijds Gent en de Meetjeslandse kreken. ‘In Vlaanderen’ wordt verspreid op 698.000 exemplaren (in bijlage bij de volledige oplage van De Zondag), per provincie worden 2.000 exemplaren in overdruk voorzien.> Haal zondag je magazine bij de bakker of lees het vanaf volgende week online
  • Aankondiging van het magazine in Knack en De Zondag, de week voor verschijning
  • 30 redactionele artikels op weekend.knack.be, ondersteund met bannering campagne en newsletters
  • Video marketing: 30 video’s in reportagestijl (waarvan 6 Oost-Vlaamse); 15 in het voorjaar, 15 in het najaar
    • video’s worden actief gepromoot via www.tov.be, www.logereninvlaanderen.be, social media en influencers
    • video’s worden ook opgenomen bij dossiers op weekend.knack.be