04-12-2020

Op 30 november 2020 organiseerde Toerisme Oost-Vlaanderen de jaarlijkse Inspiratiedag. Dit jaar logischerwijs volledig online.

Onder het motto ‘Toerisme in tijden van corona: tegenslag of toekomst?’ maakten we meer dan 200 deelnemers wegwijs in deze moeilijke tijden. We gaven antwoorden op de vele vragen die in de sector leven. Hoe ziet de toekomst van toerisme er uit? Hoe kunnen we deze moeilijke periode financieel overbruggen? Kan de interesse voor fietsen en wandelen ons helpen?
Drie boeiende sprekers, Herman Konings, prof. dr. Sophie Hoozée en Bram Elewaut, namen het woord. (Her)bekijk hieronder de Inspiratiedag 2020 en de bijhorende presentaties.

MEER INFO OVER DE SPREKERS EN DE SESSIES BEKIJK DE SFEERBEELDEN VAN DE OPNAMES

Toeristische trends in tijden van corona

Herman Konings, Pocket Marketing/nxt

Ernstige crises hebben er altijd voor gezorgd dat maatschappelijke trends en marktontwikkelingen aanzienlijk versneld werden. Een nieuw venster met mogelijkheden kondigt zich aan, en Herman Konings zal de luiken voor ons openen.

Juiste kostencalculaties leiden tot juiste beslissingen

Prof. dr. Sophie Hoozée, Universiteit Gent

In deze tijden is een goed zicht op kosten en financiën essentieel. Hoe kan je op basis van kostenrekeningen uit de boekhouding relevante informatie genereren om beslissingen te ondersteunen (in crisistijden)?
Om je hierbij op weg te helpen, licht prof. dr. Sophie Hoozée (UGent) de belangrijkste technieken van kostencalculatie toe aan de hand van een aantal sprekende voorbeelden.

Routen: hoe fietsen & wandelen je onderneming versterkt

Bram Elewaut, expert websites en online marketing, Toerisme Oost-Vlaanderen

Fietsen en wandelen is populairder dan ooit. Toerisme Oost-Vlaanderen speelde hierop in met Routen.be. Een nieuw platform die fietsers, wandelaars en toeristische ondernemers met elkaar verbindt.

Bekijk hier de volledige uitzending

De uitzending start na 45 seconden.

De lezingen en de presentaties dienen enkel om te bekijken. Ze mogen niet worden gebruikt voor andere doeleinden.