Skip to main content
04-07-2022

Ondersteuning van de meeting- en eventsector

In samenwerking met Gent Congres lanceerde Lowiz dit voorjaar een online campagne ter ondersteuning van de Oost-Vlaamse MICE-sector die getroffen werd door de coronacrisis.

De social media campagne verliep in 2 fasen. De eerste bannercampagne liep van half maart tot half april (15/3 – 15/4) via de kanalen Facebook, Instagram en LinkedIn. Eind april (25/4 – 24/5) werd de bannercampagne herhaald met nieuwe visuals en naar een bredere doelgroep.

De resultaten van de campagne zijn gekend, werden geëvalueerd en dat leverde enkele interessante inzichten op. 💡↓ 

Lowiz onder de aandacht brengen

Het doel van de campagne was het merk Lowiz, de wizard die Oost-Vlaamse MICE-aanbieders op de kaart zet, onder de aandacht brengen. De focus lag vooral op zoveel mogelijk mensen de banneradvertenties te laten zien én herkennen. In marketingtermen spreken we over de ‘SEE’-fase. 👀

De banneradvertenties brachten relevante boodschappen naar de verschillende doelgroepen actief in sales, marketing, HR, administratie en events. Ook de landingspagina’s werden afgestemd op de categorieën die in de kijker stonden: teambuildingsactiviteiten, eventbureaus, logistieke eventpartners, eventcatering, event- of vergaderlocaties, hotels en B&B’s.

Spreiding aquisitiekanalen

📈 De sociale media kanalen brachten in de periode van de twee campagnegolven drie keer meer bezoekers op de site dan vorig jaar. We zien in onderstaande grafiek dat Facebook & Instagram zelfs in de top 5 aquisitiekanalen staan tijdens deze periode. Wat meer diversiteit brengt in de kanalen waarmee bezoekers op de site terecht komen.

Grafiek Aquisitiekanalen voor Lowiz.org

💡 Interessante inzichten

✔️ Campagnes op Instagram zijn goed voor bereik: er wordt een grote doelgroep bereikt
✔️ Facebook zorgt voor meer klikken naar de website
✔️ LinkedIn zorgt voor de meer geïnteresseerde websitebezoekers

Het bereik en de impressies zitten goed voor deze campagne: een geslaagde eerste stap! De doorklikrate is niet zoals gehoopt, maar is een interessante focus voor de volgende stap in de marketing-funnel. Retargetting zou hier bijvoorbeeld een slimme zet zijn.

De carrousels werkten goed om bezoeken naar de website te genereren. Ook interessant omdat je met 1 post naar verschillende landingspagina’s kan linken en dus verschillende websiteonderdelen in de kijker kan zetten!

Social Media Workshops

Wil jij ook je vindbaarheid en zichtbaarheid online verhogen?

Dit najaar organiseert Lowiz terug enkele social media workshops waar je als Lowiz partner nu al kan voor inschrijven. Noteer alvast in je agenda:

✔️ 17 oktober 2022: Workshop ‘Jezelf en je zaak profileren op LinkedIn’
✔️ 15 november 2022: Workshop ‘Visuals voor Instagram’

Meer informatie over de inhoud van de workshops via de link hieronder! ↓