Skip to main content
04-06-2019

Via de vzw Logeren in Vlaanderen werken de provincies samen om Vlaanderen te promoten als reisbestemming: een gastvrije en kwaliteitsvolle nabij vakantie voor jong en oud. De campagnes via Logeren in Vlaanderen zorgden in 2018 voor een bruto omzet van 64,1 miljoen euro voor de toeristische sector.

VLAANDEREN VERWONDERT ALS BESTEMMING

Is de weidsheid van het Meetjesland niet even rustgevend als Finland? Of waan je je in de Loirestreek als je Kasteel Ooidonk bezoekt? Laat je verwonderen door de prachtige landschappen in Vlaanderen!
Onder de slogan ‘Kortste weg naar verwondering’ werden per provincie drie tot de verbeelding sprekende beelden geselecteerd.
In Oost-Vlaanderen werd gekozen voor de kreken in het Meetjesland, Kasteel Ooidonk in de Leiestreek en Brakelbos in Vlaamse Ardennen.

KLIMAATVRIENDELIJK

Deze campagne past in de huidige klimaatdiscussie. Het is niet nodig ver te reizen, te rijden of te vliegen om verwonderd te worden door het landschap! Reizen in Vlaanderen Vakantieland houdt je ecologische voetafdruk klein en ook dat is een troef waar Logeren in Vlaanderen Vakantieland graag op inzet. Meer dan 800 logies liggen op een boogscheut van je deur en staan klaar om je een ontspannende vakantie te bezorgen.

LOKALE ECONOMIE

Voor de lokale economie is binnenlands toerisme een belangrijke meerwaarde, zowel voor de logies, als voor de plaatselijke horeca en toeristische trekpleisters. De binnenlandse toerist besteedt gemiddeld 530 euro per reisgezelschap tijdens zijn verblijf in Vlaanderen.

CAMPAGNE

Sinds 14 mei 2019 rijden in Vlaanderen 70 bussen rond met affiches die Vlaanderen op zijn mooist en verrassend tonen. Deze beelden roepen de verwachting op dat dit een buitenlandse bestemming is, maar tonen Vlaanderen.

De campagne wordt intensief ondersteund op sociale media, waarmee verkeer naar de website wordt gecreëerd.

Bij ieder beeld hoort ook een inspirerende en informatieve pagina op de website.

Ook via Vlaanderenvakantieland.be worden deze pagina’s getoond.