Skip to main content
29-10-2019

Gastvrijheid zit in ons bloed. Toch kunnen we de service naar nog een hoger niveau tillen. Het opleidingstraject ‘toeristisch ambassadeur Scheldeland’ leerde ondernemers uit Berlare, Laarne, Merelbeke en Wetteren naar hun zaak kijken vanuit het oogpunt van de bezoeker. Daarnaast ontdekten de ondernemers inspirerende plekken in regio Scheldeland zodat ze persoonlijke tips op maat kunnen geven aan toeristen.

Je gast centraal zetten voor, tijdens en na zijn bezoek. De verwachting van de toerist overstijgen en een meerwaarde voor je zaak creëren. Deze concepten stonden centraal in de workshop ‘Klantgerichtheid’. Toeristische ondernemers gingen aan de slag met de bezoekerscyclus en bepaalden hoe ze een unieke klantbeleving kunnen creëren in hun zaak.

De ondernemers beleefden daarna ook zelf volop regio Scheldeland. We ontdekten interessante plekjes op en rond het Donkmeer Berlare, bezochten de natuurpracht van de Kalkense Meersen en gingen verder aan de slag met het thema van de Oost-Vlaamse sierteelt. We kregen een blik op de plannen van de Floraliën Gent in 2020 in de inspirerende Heilig Hart Brouwerij. Vervolgens gingen we zelf aan de slag door eetbare bloemen en kruiden op een creatieve manier te verwerken in een welkomstdrankje, ontbijt, hapje, salade…

Bekijk de sfeerbeelden van het opleidingstraject!