Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

Toeristisch ambassadeur Waasland

20 februari @ 09:00 - 17:00

Gastvrijheid zit in ons bloed. Toch kunnen we de service naar een nog hoger niveau tillen. Tijdens het opleidingstraject ‘toeristisch ambassadeur’ leer je hoe je je gast centraal zet voor, tijdens en na het bezoek. Daarnaast word je zelf ondergedompeld in de toeristische toppers van regio Waasland en ontdek je inspirerende locaties.

Voor wie?

Uitbaters, ondernemers of werknemers actief in de horecasector in regio Waasland. Geef bij je inschrijving aan wat je motivatie is om deel te nemen aan het traject.

Inhoud van het traject

Het programma bestaat uit twee delen

  • een workshop klantgerichtheid van 1 dag
  • een module streekverkenning van 1 dag.

In de workshop klantgerichtheid leer je kijken naar je zaak vanuit het oogpunt van je gast. Je ontdekt wat een bezoekerscyclus is en hoe je gast je zaak en service ervaart. Daarna bepaal je hoe je voor jouw zaak de klantervaring kan verbeteren. Op het einde van de sessie heb je inzicht in hoe de toerist zijn bezoek beleeft en waar je de beleving kan verbeteren. Je beschikt over een concreet verbeterplan dat je thuis verder aanvult en waarop je feedback krijgt.

De modules streekverkenning laten je verder kennis maken met het Waasland. Je ontdekt Fort Liefkenshoek, Kallo, Beveren, en ervaart de Waterbus.

Data en locaties

1. Workshop klantgerichtheid – keuze uit
  • Donderdag 6 februari 2020 van 9u tot 17u in VBDCK, Antwerpsesteenweg 12, 9140 Tielrode, Temse
  • Maandag 10 februari 2020 van 9u tot 17u in Biznis Hotel, Zelebaan 100, 9160 Lokeren
  • Donderdag 20 februari 2020 van 9u tot 17u in Vakantiehoeve Berckelaer, Holdamstraat 14, 9170 Sint-Gillis-Waas
2. Streekverkenning – keuze uit
  • Donderdag 5 maart van 9u30 tot 16u. Afspraak aan De Ster, Lange Rekstraat 30, 9100 Sint-Niklaas (VOLZET)
  • Donderdag 12 maart van 9u30 tot 16u. Afspraak aan De Ster, Lange Rekstraat 30, 9100 Sint-Niklaas

Wat na het traject?

Na de workshop klantgerichtheid werk je verder aan de bezoekerscyclus voor jouw zaak en mogelijke verbeterpunten. Je bezorgt ons je plan binnen een afgesproken termijn en krijgt hierop nog feedback.

Volg je de workshop klantgerichtheid en de modules streekverkenning dan kan je je zaak extra zichtbaarheid geven met het bordje toeristisch infopunt. Je maakt dan deel uit van een netwerk van toeristische infopunten die als echte ambassadeurs hun klanten te woord staan.

De toeristische infopunten worden door Toerisme Oost-Vlaanderen mee gepromoot en kunnen elk jaar deelnemen aan nieuwe vormingsmodules om bij te blijven met de toeristische ontwikkelingen in hun regio.

Ben je al actief als toeristisch infopunt, dan verwachten we dat je de jaarlijkse opleidingsmomenten volgt om de erkenning te behouden.

Inschrijven

Plaatsen zijn beperkt! Schrijf snel in, je leest de inschrijfvoorwaarden in het inschrijfformulier.

SCHRIJF JE NU IN

 

Meer info:

Elisa De Puysseleyr
Steunpunt toeristisch onthaal
elisa.de.puysseleyr@oost-vlaanderen.be
+32 (0)9 267 70 67
+32 (0)474 55 10 19

Gegevens

Datum:
20 februari
Tijd:
09:00 - 17:00
Evenement Categorie: