Skip to main content

Advertenties van Toerisme Scheldeland in subregionale media-initiatieven

14-03-2016

Algemeen kader

Toerisme Scheldeland kan adverteren in subregionale media (print) en houdt daarbij rekening met 2 aspecten:

  1. Het Strategisch Beleidsplan Toerisme Scheldeland vermeldt dat door inzetten van media en opzetten van samenwerkingsmogelijkheden, het imago van de regio verhoogd kan worden bij de eigen bevolking. Door het stimuleren van ‘toerisme in de eigen streek’ ontstaat ambassadeurschap (bewustmakingsproces), wat Scheldeland nodig heeft om naamsbekendheid te vergroten.
  2. Tegelijkertijd moeten steden en gemeenten proactiever benaderd worden om Scheldeland initiatieven gratis op te nemen in de gemeentelijke infobladen. Gemeentebesturen kunnen zich op die manier eenvoudig als partner van Scheldeland profileren.

Criteria

Op basis van enkele criteria kan Toerisme Scheldeland in 2016 beslissen om advertentieruimte aan te kopen in een subregionale uitgave (bijvoorbeeld in een toeristische publicatie van een stad of gemeente):

A. De publicatie:
  • is een uitgave van een stad of gemeente (of een aantal steden/gemeenten) binnen Scheldeland; maar geen gemeentelijk infoblad
  • de inhoud van de publicatie is (overwegend) toeristisch-recreatief
B. De verspreiding:
  • bij voorkeur in samenwerking met een medium (bijvoorbeeld De Zondag, Streekkrant, enz.) zodat de publicatie rechtstreeks tot bij de toerist komt
  • en/of ondersteund door een bovenlokaal distributieplan uitgewerkt door stad/gemeente
C. Een goede prijs-kwaliteit verhouding

Inhoud

De inhoud van de advertentie door Toerisme Scheldeland aangeleverd, omvat:

  • Voldoende ruimte om een duidelijke boodschap te kunnen brengen (méér dan enkel logo + website)
  • Een concreet aanbod (en niet ‘wandelen in Scheldeland in de herfst’)
  • Over routes en producten van Toerisme Scheldeland, Toerisme Oost-Vlaanderen of Toerisme Provincie Antwerpen (bijvoorbeeld: Plan Bier, Toeristische kaart, een wandelnetwerk, enz.)
  • Met duidelijke ‘call to action’: bv ‘bestel’

Hoe aanvragen?

Het regioteam behandelt elke aanvraag binnen bovenstaand kader, en toetst aan de verschillende criteria, binnen het financieel kader.
Aanvragen kunnen doorgestuurd worden aan info@scheldeland.be.