Skip to main content

Impulsprogramma’s toeristische hefboomprojecten

23-03-2016

Het aanbod van een toeristische bestemming moet voortdurend vernieuwen om zich te onderscheiden van andere bestemmingen en ‘top of mind’ te blijven voor buitenlandse toeristen. Sinds 2015 investeert Toerisme Vlaanderen via de impulsprogramma’s in hefboomprojecten. Het gaat om projecten met een groot rendement voor de maatschappij, de economie en onze ondernemers.

Projecten voor ondersteuning moeten passen binnen één van deze thema’s
  • de ‘Vlaamse Meesters’ als internationaal sterk merk
  • de kernattracties in de deelbestemmingen als internationale iconen
  • meetinginfrastructuur in erfgoedlocaties voor de internationale meetingindustrie
En ze moeten voldoende hefboomwaarde hebben
  • een grote economische return genereren
  • voldoende schaalgrootte hebben
  • kwaliteitsvol zijn
  • het merk Vlaanderen versterken
  • internationale aantrekkingskracht hebben
Vragen?

> Toerisme Vlaanderen